01.

Termenele de plată ale impozitelor

1.Termene de plată pentru impozitul/taxa pe clădiri

    Impozitul/taxa pe clădiri se plăteşte anual, în două rate egale, până la datele de 31 martie şi 30 septembrie inclusiv.

   Pentru plata cu anticipaţie a impozitului pe clădiri, datorat pentru întregul an de catre contribuabili persoane fizice, până la data de 31 martie a anului respectiv, se acordă o bonificaţie de 10%, iar pentru persoane juridice, de 5%.

    Impozitul anual pe clădiri, datorat aceluiaşi buget local de către contribuabili, persoane fizice sau juridice, de până la 50 lei inclusiv, se plăteşte integral până la primul termen de plată. În cazul în care contribuabilul deţine în proprietate mai multe clădiri amplasate pe raza aceleiaşi unităţi administrativ-teritoriale, suma de 50 lei se referă la impozitul pe clădiri cumulat.

 2.Termene de plată pentru impozitul/taxa pe teren

     Impozitul/taxa pe teren se plăteşte anual, în două rate egale, până la datele de 31 martie şi 30 septembrie inclusiv.

    Pentru plata cu anticipaţie a impozitului pe teren, datorat pentru întregul an de catre contribuabili persoane fizice , până la data de 31 martie a anului respectiv, se acordă o bonificaţie de 10%, iar pentru persoane juridice, de 5%. Impozitul anual pe teren, datorat aceluiaşi buget local de către contribuabili, persoane fizice sau juridice, de până la 50 lei inclusiv, se plăteşte integral până la primul termen de plată. În cazul în care contribuabilul deţine în proprietate mai multe terenuri amplasate pe raza aceleiaşi unităţi administrativ-teritoriale, suma de 50 lei se referă la impozitul pe teren cumulat.

 3.Termene de plată pentru impozitul/taxa pe mijloacele de transport.

     Impozitul/taxa pe teren se plăteşte anual, în două rate egale, până la datele de 31 martie şi 30 septembrie inclusiv.

    Pentru plata cu anticipaţie a impozitului pe mijlocul de transport, datorat pentru întregul an de catre contribuabili persoane fizice, până la data de 31 martie a anului respectiv, se acordă o bonificaţie de 10%, iar pentru persoane juridice, de 5%.

    Impozitul anual pe mijlocul de transport, datorat aceluiaşi buget local de către contribuabili, persoane fizice sau juridice, de până la 50 lei inclusiv, se plăteşte integral până la primul termen de plată. În cazul în care contribuabilul deţine în proprietate mai multe mijloace de transport, pentru care impozitul este datorat bugetului local al aceleiaşi unităţi administrativ-teritoriale, suma de 50 lei se referă la impozitul pe mijlocul de transport cumulat al acestora.

   Deţinătorii, persoane fizice sau juridice străine, care solicită înmatricularea temporară a mijloacelor de transport in România, în conditiile legii, au obligaţia să achite integral, la data solicitării, impozitul datorat pentru perioada cuprinsa între data de intâi a lunii următoare celei în care se înmatriculează şi până la sfârşitul anului fiscal respectiv.

    In situatia in care inmatricularea priveste o perioada care depaseste data de 31 decembrie a anului fiscal in care s-a solicitat inmatricularea, detinatorii prevazuti la alin. (3) au obligatia sa achite integral impozitul pe mijlocul de transport, pana la data de 31 ianuarie a fiecărui an, astfel:

a) in cazul in care inmatricularea priveste un an fiscal, impozitul anual;

b) in cazul in care inmatricularea priveste o perioadă care se sfarseste înainte de data de 1 decembrie a aceluiasi an, impozitul aferent perioadei cuprinse intre data de 1 ianuarie si data de intai a lunii urmatoare celei in care expira inmatricularea.

 4.Termene de plată pentru taxa pentru servicii de reclamă şi publicitate

     Taxa pentru servicii de reclama si publicitate se varsa la bugetul local, lunar pana la data de 10 a lunii urmatoare celei in care a intrat in vigoare contractul de prestarii servicii de reclama si publicitate.

 5.Termene de plată pentru taxa pentru afişajul în scop de reclamă şi publicitate

     Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate se plăteşte anual, anticipat sau trimestrial, in patru rate egale, pana la datele de 15 mertie, 15 iunie, 15 septembrie si 15 noiembrie, inclusiv.

 6.Termene de plată pentru impozitul pe spectacole

    Impozitul pe spectacole se plăteşte la bugetul local al unutatii administrativ-teritoriale in raza careia are loc manifestarea artistica, competitia sportiva sau alta activitate distractiva. Impozitul pe spectacole se plăteşte lunar la data de 15, inclusiv a lunii urmatoare celei in care a avut loc spectacolul.

 7.Termene de plată pentru taxa hotelieră

     Unitatile de cazare au obligatia de a varsa taxa hoteliera la bugetul local, lunar, pana la data de 10 , inclusiv, a lunii urmatoare celei in care s-a colectat taxa hoteliera de la persoanele care au platit cazarea.

02.

Documente, cereri și informații

 
Cota stabilită de consiliul local pentru anul 2025
C.F. Art. 457  (1) Cladiri rezidentiale persoane fizice 0,08%
Valorile stabilite de consiliul local pentru anul 2025
C.F. Art. 457  (2) Tipul clădirii Valoarea impozabilă
Cu instalaţii de apă, canalizare, electrice şi încălzire (condiţii cumulative) Fără instalaţii de apă, canalizare, electricitate sau încălzire
A. Clădiri cu cadre din beton armat sau cu pereţi exteriori din cărămidă arsă sau din orice alte materiale rezultate în urma unui tratament termic şi/sau chimic 2.178 lei/m² 1.307 lei/m²
B. Clădiri cu pereţi exteriori din lemn, din piatră naturală, din cărămidă nearsă, din vălătuci, sau din orice alte materiale nesupuse unui tratament termic şi/sau chimic 654 lei/m² 436 lei/m²
C. Clădire-anexă cu cadre din beton armat sau cu pereţi exteriori din cărămidă arsă sau din orice alte materiale rezultate în urma unui tratament termic şi/sau chimic 436 lei/m² 381 lei/m²
D. Clădire-anexă cu pereţi exteriori din lemn, din piatră naturală, din cărămidă nearsă, din vălătuci, sau din orice alte materiale nesupuse unui tratament termic şi/sau chimic 275 lei/m² 162 lei/m²
Cota stabilită de consiliul local pentru anul 2025
C.F. Art. 457 (1) Cladiri rezidentiale persoane fizice 0,8%
C.F. Art. 457 (3) Clădiri nerezidențiale persoane fizice utilizate pentru activități din domeniul agricol 0,4%
C.F. Art. 458 (1) Cladiri nerezidentiale persoane fizice 0,4%
C.F. Art. 458 (4) Clădiri nerezidențiale persoane fizice nereevaluate 2%
C.F. Art. 459 (3) Clădiri cu destinație mixta persoane fizice cand nu se declară suprafața folosită în scop nerezidențial 0,3%
C.F. Art. 460 (1) Cladiri rezidentiale persoane juridice 0,2%
C.F. Art. 460 (2) Cladiri nerezidentiale persoane juridice 0,8%
Art. 460 (3) Clădiri nerezidențiale persoane juridice utilizate pentru activități din domeniul agricol 0,4%
C.F. Art. 460 (8) Clădiri persoane juridice , nereevaluate în ultimii 5 ani 5%
C.F. Art. 462 (2) Cota stabilită de consiliul local pentru anul 2025 10%
Teren intravilan
C.F. Art. 465  (2) Zona în cadrul localităţii Nivelurile impozitului/taxei pe ranguri de localităţi
IV V
A 2.614 lei/ha 2.178 lei/ha
B 2.178 lei/ha 1.633 lei/ha
C 1.633 lei/ha 1.090 lei/ha
D
Teren arabil intravilan
C.F. Art. 465  (2) Categoria de folosință Zona
A A
Ternen arabil 68 lei/ha 75 lei/ha
Pășune 50 lei/ha 55 lei/ha
Fânețe 50 lei/ha 55 lei/ha
Vie 115 lei/ha 127 lei/ha
Livadă 131 lei/ha 145 lei/ha
Pădure sau alt teren cu vegetaţie forestieră 68 lei/ha 75 lei/ha
Teren cu ape 38 lei/ha 42 lei/ha
Drumuri şi căi ferate 0 0
Neproductiv 0 0
Teren extravilan
C.F. Art. 465 (7) Categoria de folosință Nivelurile stabilite de consiliul local pentru anul 2025
1 Teren cu construcţii 64 lei/ha
2 Ternen arabil 108 lei/ha
3 Pășune 59 lei/ha
4 Fânețe 59 lei/ha
5 Vie pe rod, alta decât cea prevăzută la nr. crt. 5.1 120 lei/ha
5.1 Vie până la intrarea pe rod 0
6 Livadă pe rod, alta decât cea prevăzută la nr. crt. 6.1 124 lei/ha
6.1 Livadă până la intrarea pe rod 0
7 Pădure sau alt teren cu vegetaţie forestieră, cu excepţia celui prevăzut la nr. crt. 7.1 35 lei/ha
7.1 Pădure în vârstă de până la 20 de ani şi pădure cu rol de protecţie 0
8 Teren cu apă, altul decât cel cu amenajări piscicole 14 lei/ha
8.1 Teren cu amenajări piscicole 73 lei/ha
9 Drumuri şi căi ferate 0
10 Teren neproductiv 0
C.F. Art. 467  (2)

Cota stabilită de consiliul local pentru anul 2025

10%
IMPOZITUL PE MIJLOACELE DE TRANSPORT
I. Vehicule înmatriculate (lei/200 cm³ sau fracţiune din aceasta)
C.F. Art. 470 (2) Nr. crt. Mijloace de transport cu tracţiune mecanică Nivelurile stabilite de consiliul local pentru anul 2025
1 Motociclete, tricicluri, cvadriciluri și autoturisme cu capacitatea cilindrică de  până la 1.600cm3, inclusiv 18
2 Motociclete, tricicluri şi cvadricicluri cu capacitatea cilindrică de peste 1.600 cm3 20
3 Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 1.601 cm3 şi 2.000 cm3 inclusiv 40
4  Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2.001 cm3 şi 2.600 cm3 inclusiv 156
5  Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2.601 cm3 şi 3.000 cm3 inclusiv 314
6 Autoturisme cu capacitatea cilindrică peste 3.001 cm3 634
7 Autobuze, autocare, microbuze 52
8 Alte autovehicule cu masa totală maximă autorizată de până la 12 tone inclusv 63
9 Tractoare înmatriculate 40
II. Vehicule înregistrate
C.F. Art. 470 (2) Nr. crt. Mijloace de transport cu tracţiune mecanică Nivelurile stabilite de consiliul local pentru anul 2025
1 Vehicule cu capacitate cilindrică – lei/200 cm3 * grupa de 200 cm3 sau fracţiune din aceasta
1.1 Vehicule înregistrate cu capacitate cilindrică < 4.800 cm3 8
1.2 Vehicule înregistrate cu capacitate cilindrică  > 4.800 cm3 14
2 Vehicule fără capacitate cilindrică evidenţiată 217 lei/an
C.F. Art. 470 (3) Cota stabilită de consiliul local pentru anul 2025 100%
IMPOZITUL PE AUTIVEHICUL DE TRANSPORT DE MARFĂ CU MASA TOTAL AUTORIZATĂ EGALĂ SAU MAI MARE DE 12 TONE
C.F. Art. 470 (5) Numărul de axe şi greutatea brută încărcată maximă admisă Impozitul (în lei/an)
Ax(e) motor(oare) cu sistem de suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute Alte sisteme de suspensie pentru axele motoare
I. 2 axe
1. Masa de cel puţin 12 tone, dar mai mică de 13 tone 0 154
2. Masa de cel puţin 13 tone, dar mai mică de 14 tone 154 428
3. Masa de cel puţin 14 tone, dar mai mică de 15 tone 428 602
4. Masa de cel puţin 15 tone, dar mai mică de 18 tone 602 1.363
5. Masa de cel puţin 18 tone 602 1.363
II. 3 axe
1. Masa de cel puţin 15 tone, dar mai mică de 17 tone 154 269
2. Masa de cel puţin 73 tone, dar mai mică de 19 tone 269 552
3. Masa de cel puţin 19 tone, dar mai mică de 21 tone 552 716
4. Masa de cel puţin 21 tone, dar mai mică de 23 tone 716 1.104
5. Masa de cel puţin 23 tone, dar mai mică de 25 tone 1.104 1.716
6. Masa de cel puţin 25 tone, dar mai mică de 26 tone 1.104 1.716
7. Masa de cel puţin 26 tone 1.104 1.716
III. 4 axe
1. Masa de cel puţin 23 tone, dar mai mică de 25 tone 716 726
2. Masa de cel puţin 25 tone, dar mai mică de 27 tone 726 1.134
3. Masa de cel puţin 27 tone, dar mai mică de 29 tone 1.134 1.800
4. Masa de cel puţin 29 tone, dar mai mică de 31 tone 1.800 2.671
5. Masa de cel puţin 31 tone, dar mai mică de 32 tone 1.800 2.671
6. Masa de cel puţin 32 tone 1.800 2.671
C.F. Art. 470 (6)
I. 2+1 axe
1. Masa de cel puţin 12 tone, dar mai mică de 14 tone 0 0
2. Masa de cel puţin 14 tone, dar mai mică de 16 tone 0 0
3. Masa de cel puţin 16 tone, dar mai mică de 18 tone 0 0
4. Masa de cel puţin 18 tone, dar mai mică de 20 tone 70 159
5. Masa de cel puţin 20 tone, dar mai mică de 22 tone 159 373
6. Masa de cel puţin 22 tone, dar mai mică de 23 tone 373 482
7. Masa de cel puţin 23 tone, dar mai mică de 25 tone 482 870
8. Masa de cel puţin 25 tone, dar mai mică de 28 tone 870 1.527
9. Masa de cel puţin 28 tone, 870 1.527
II. 2+2 axe
1. Masa de cel puţin 23 tone, dar mai mică de 25 tone 149 348
2. Masa de cel puţin 25 tone, dar mai mică de 26 tone 348 572
3. Masa de cel puţin 26 tone, dar mai mică de 28 tone 572 841
4. Masa de cel puţin 28 tone, dar mai mică de 29 tone 841 1.015
5. Masa de cel puţin 29 tone, dar mai mică de 31 tone 1.015 1.666
6. Masa de cel puţin 31 tone, dar mai mică de 33 tone 1.666 2.313
7. Masa de cel puţin 33 tone, dar mai mică de 36 tone 2.313 3.511
8. Masa de cel puţin 36 tone, dar mai mică de 38 tone 2.313 3.511
9. Masa de cel puţin 38 tone 2.313 3.511
III. 2+3 axe
1. Masa de cel puţin 36 tone, dar mai mică de 38 tone 1.840 2.561
2. Masa de cel puţin 38 tone, dar mai mică de 40 tone 2.561 3.481
3. Masa de cel puţin 40 tone 2.561 3.481
IV. 3+2 axe
1. Masa de cel puţin 36 tone, dar mai mică de 38 tone 1.626 2.258
2. Masa de cel puţin 38 tone, dar mai mică de 40 tone 2.258 3.123
3. Masa de cel puţin 40 tone, dar mai mică de 44 tone 3.123 4.620
4. Masa de cel puţin 44 tone 3.123 4.620
V. 3+3 axe
1. Masa de cel puţin 36 tone, dar mai mică de 38 tone 625 1.119
2. Masa de cel puţin 38 tone, dar mai mică de 40 tone 1.119 1.671
3. Masa de cel puţin 40 tone, dar mai mică de 44 tone 1.671 2.661
4. Masa de cel puţin 44 tone 1.671 2.661
REMORCI, SEMIREMORCI SAU RULOTE
C.F. Art. 470 (7) Masa totală maximă autorizată Impozit – lei
a. Până la 1 tonă, inclusiv 20
b. Peste 1 tonă, dar nu mai mult de 3 tone 73
c. Peste 3 tone, dar nu mai mult de 5 tone 112
d. Peste 5 tone 144
MIJLOACE DE TRANSPORT PE APĂ
C.F. Art. 470 (8) Masa totală maximă autorizată Impozit – lei
1. Luntre, bărci fără motor, folosite pentru pescuit şi uz personal 45
2. Bărci fără motor, folosite în alte scopuri 124
3. Bărci cu motor 457
4. Nave de sport şi agrement 2.438
5. Scutere de apă 457
6. Remorchere şi împingătoare:
a) până la 500 CP, inclusiv 1.217
b) peste 500 CP şi până la 2000 CP, inclusiv 1.982
c) peste 2000 CP şi până la 4000 CP, inclusiv 3.044
d) peste 4000 CP 4.872
7. Vapoare – pentru fiecare 1000 tdw sau fracţiune din acesta 393
8. Ceamuri, şlepuri şi barje fluviale:
a) cu capacitatea de încărcare până la 1500 de tone, inclusiv 393
b) cu capacitatea de încărcare de peste 1500 de tone şi până la 3000 de tone, inclusiv 611
c) cu capacitatea de încărcare de peste 3000 de tone 1.066
C.F. Art. 472 (2) Cota stabilită de consiliul local pentru anul 2025 10%
TAXA PENTRU ELIBERAREA CERTIFICATELOR DE URBANISM, AUTORIZAŢIILOR DE CONSTRUIRE ŞI A ALTOR AVIZE ŞI AUTORIZAŢII NIVELURILE STABILITE DE CONSILIUL LOCAL
TAXA PENTRU ELIBERAREA CERTIFICATULUI DE URBANISM, ÎN MEDIUL URBAN
C.F. Art. 474 (1)Suprafaţa pentru care se obţine certificatul de urbanismTaxa
a) până la 150 m² inclusiv14 lei
b) între 151 şi 250 m² inclusiv17 lei
c) între 251 şi 500 m² inclusiv21 lei
d) între 501 şi 750 m² inclusiv26 lei
e) între 751 şi 1.000 m² inclusiv30 lei
f) peste 1.000 m²

(x-1000)*0.021+30

* unde x= suprafața terenului

TAXA PENTRU ELIBERAREA CERTIFICATULUI DE URBANISM, ÎN MEDIUL RURAL
C.F. Art. 474 (2)Suprafaţa pentru care se obţine certificatul de urbanismTaxa
a) până la 150 m² inclusiv7 lei
b) între 151 şi 250 m² inclusiv9 lei
c) între 251 şi 500 m² inclusiv11 lei
d) între 501 şi 750 m² inclusiv13 lei
e) între 751 şi 1.000 m² inclusiv15 lei
f) peste 1.000 m²

[(x-1000)*0.021+30]\2

* unde x= suprafața terenului

C.F. Art. 474 (5)Taxa pentru eliberarea unei autorizaţii de construire pentru o clădire rezidenţială sau clădire-anexă este egală cu 0,5% din valoarea autorizată a lucrărilor de construcţii0,5% din valoarea autorizată a lucrărilor de construire
C.F. Art. 484 (2)Taxă de urgență pentru eliberarea autorizației de construire în termen de 5 zile lucrătoare de la depunerea solicitării1.982 lei + contravaloarea taxei pentru eliberarea autorizației de construire
C.F. Art. 474 (6)Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire pentru alte construcţii decât cele menţionate la alin. (5) este egală cu 1% din valoarea autorizată a lucrărilor de construcţie, inclusiv valoarea instalaţiilor aferente1% din valoarea autorizată a lucrărilor de construcţie, inclusiv valoarea instalaţiilor aferente
C.F. Art. 474 (8)Taxa pentru prelungirea unei autorizaţii de construire este egală cu 30% din cuantumul taxei pentru eliberarea certificatului sau a autorizaţiei iniţiale.30% din cuantumul taxei pentru eliberarea certificatului sau a autorizaţiei iniţiale
C.F. Art. 474 (9)Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de desfiinţare, totală sau parţială, a unei construcţii este egală cu 0,1% din valoarea impozabilă stabilită pentru determinarea impozitului pe clădiri, aferentă părţii desfiinţate0,1% din valoarea impozabilă stabilită pentru determinarea impozitului pe clădiri, aferentă părţii desfiinţ
C.F. Art. 474 (10)Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de foraje sau excavări15 lei
C.F. Art. 474 (12)Taxa pentru eliberarea autorizaţiei necesare pentru lucrările de organizare de şantier în vederea realizării unei construcţii, care nu sunt incluse în altă autorizaţie de construire, este egală cu 3% din valoarea autorizată a lucrărilor de organizare de şantier3% din valoarea autorizată a lucrărilor de organizare de şantier
C.F. Art. 474 (13)Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de amenajare de tabere de corturi, căsuţe sau rulote ori campinguri este egală cu 2% din valoarea autorizată a lucrărilor de construcţie2% din valoarea autorizată a lucrărilor de construcţie
C.F. Art. 474 (14)Taxa pentru autorizarea amplasării de chioşcuri, containere, tonete, cabine, spaţii de expunere, corpuri şi panouri de afişaj, firme şi reclame situate pe căile şi în spaţiile publice12 lei / mp/zi
C.F. Art. 474 (15)Taxa pentru eliberarea unei autorizaţii privind lucrările de racorduri şi branşamente1% din valoarea lucrărilor din deviz, fără TVA
C.F. Art. 474 (15)Taxă de urgență pentru eliberarea autorizației de construire branșamente , și extinderi rețele edilitare în termen de 5 zile lucrătoare463 lei + 1% din valoarea lucrărilor din deviz, fără TVA
C.F. Art. 474 (16)Taxa pentru eliberarea certificatului/adeverință de nomenclatură stradală şi adresă20 lei
C.F. Art. 474 (16)Taxă de urgență pentru eliberarea adeverinței de nomenclatură stradală-în termen de 3 zile lucrătoare44 lei
C.F. Art. 475 (5)Taxa pentru eliberarea autorizaţiilor sanitare de funcţionare29 lei
C.F. Art. 475 (2)Taxele pentru eliberarea atestatului de producător, respectiv pentru eliberarea carnetului de comercializare a produselor din sectorul agricol29 lei
C.F. Art. 475 (3) a)Persoanele a caror activitate este inregistrata in grupele CAEN 561-Restaurante, 563- Baruri si alte activitati de servire a bauturilor, potrivit Clasificarii activitatilor din economia nationala – CAEN, actualizata prin Ordinul presedintelui I.N.S. nr. 337/2007privind actualizarea Clasificarii activitatilor din economia nationala- CAEN, datoreaza bugetului local in a carui raza administrative-teritoriala se desfasoara activitatea, o taxa pentru eliberarea/vizarea anuala a autorizatiei privind desfasurarea acestor activitati –  pentru o suprafaţă de până la 500 m2, inclusiv1.453 lei
C.F. Art. 475 (3) b)Persoanele a caror activitate este inregistrata in grupele CAEN 561-Restaurante, 563- Baruri si alte activitati de servire a bauturilor si 932 – Alte activitati recreative si distractive, potrivit Clasificarii activitatilor din economia nationala – CAEN, actualizata prin Ordinul presedintelui I.N.S. nr.337/2007privind actualizarea Clasificarii activitatilor din economia nationala- CAEN, datoreaza bugetului local in a carui raza administrative-teritoriala se desfasoara activitatea, o taxa pentru eliberarea/vizarea anuala a autorizatiei privind desfasurarea acestor activitati  – pentru o suprafaţă mai  mare de 500 m25.808 lei
TAXA PENTRU FOLOSIREA MIJLOACELOR DE RECLAMĂ ȘI PUBLICITATE
C.F. Art. 477 (5) Taxa pentru serviciile de reclamă şi publicitate 2%
C.F. Art. 478 (2) Taxa pentru serviciile de reclamă şi publicitate
a) în cazul unui afişaj situat în locul în care persoana derulează o activitate economică 88 lei/m2 sau fracţiune de m2
b) în cazul oricărui altui panou, afişaj sau oricărei altei structuri de afişaj pentru reclamă şi publicitate 61 lei/m2 sau fracţiune de m2
Impozitul pe spectacole
C.F. Art. 481 (2) a) în cazul unui spectacol de teatru, de exemplu o piesă de teatru, balet, operă, operetă, concert filarmonic sau altă manifestare muzicală, prezentarea unui film la cinematograf, un spectacol de circ sau orice competiţie sportivă internă sau internaţionalăe 1%
b) în cazul oricărei altei manifestări artistice decât cele enumerate la lit. a) 1%

 

TAXE SPECIALE
Nr. crtTemeiurile juridice, inclusiv hotărârile Consiliului Local prin care s-au instituit aceste taxe specialeDenumirile taxelor speciale şi domeniile de activitate în care s-au instituit acesteaNivelurile stabilite de Consiliul Local pentru anul 2025
1Art. 6 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 99/200Taxe speciale pentru eliberarea acordului privind exercitarea activităţii de comercializare în zone publice22 lei/zi
2Art. 6 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 99/2000Taxă pentru eliberarea acordului privind exercitarea activităţii de comercializare în zone publice în cazul evenimentelor speciale, în limita a 10 mp217 lei/zi
3Art.484 ,alin.(2) din Legea 227/2015Taxă de urgență pentru eliberarea autorizației de construire în termen de 5 zile lucrătoare calendaristice de la depunerea solicitării1.982 lei + contravaloarea taxei pentru eliberarea autorizației de construire
4Art.484, alin.(2) din Legea 227/2015Taxă de urgență pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală în 24 ore de la solicitare66 lei/certificat
5Art.484, alin.(2) din Legea 227/2015Taxă eliberare certificat de existență/inexistență/ pentru intabulare/radiere construcții executate cu sau fără autorizție de construire și adeverință pentru certificare existenței/inexistenței A.C./A.D. și regimul de înălțime al construcțiilor înregim normal225 lei
6Art.484, alin.(2) din Legea 227/2015Taxă eliberare certificat de existență/inexistență/ pentru intabulare/radiere construcții executate cu sau fără autorizție de construire și adeverință pentru certificare existenței/inexistenței A.C./A.D. și regimul de înălțime al construcțiilor – în regim de urgență (termen de 5 zile lucrătoare528 lei + contravaloare certificatului doar pentru construcțiile executate/desființate cu A.C./A.D.
7Art.484, alin.(2) din Legea 227/2015Taxă căutare documente în arhivă53 lei/document
8Art.484, alin.(2) din Legea 227/2015Taxă pentru eliberarea certificatului de urbanism în regim de urgență – în termen de 5 zile lucrătoare463 lei + contravaloare taxei pentru eliberarea certificatului de urbanism
9Art.484, alin.(2) din Legea 227/2015Taxa pentru emiterea Avizului de oportunitate661 lei
10Art.484, alin.(2) din Legea 227/2015Taxa pentru activitățile de informare și consultare a publicului pentru planurile urbanistice990 lei
11Art.484, alin.(2) din Legea 227/2015Taxă pentru înaintarea documentațiilor Plan Urbanistic Zonal/Plan Urbanistic de Detaliu (PUZ/PUD) în plenul Consiliului Local al Comunei Moșnița Nouă661 lei
12Art.484, alin.(2) din Legea 227/2015Taxă eliberare planuri de situație și planșe – persoane fizice și juridice    ( sc.I:500 format A4 , sc.I:5000 format A4) de la 1 mp20 lei
13Art.484, alin.(2) din Legea 227/2015Taxă pentru rectificare pe cale administrativă a unui act de stare civilă55 lei
14Art.484, alin.(2) din Legea 227/2015Taxă eliberare carte de identitate7 lei
15Art.484, alin.(2) din Legea 227/2015Taxă eliberare carte de identitate provizorie1 leu
16Art.484, alin.(2) din Legea 227/2015Taxă eliberare la cerere a duplicatelor certificatelor de stare civilă21 lei
17Art.484, alin.(2) din Legea 227/2015Taxă de transcriere a actelor din străinătate70 lei
18Art.484, alin.(2) din Legea 227/2015Taxă schimbare de nume pe cale administrativă70 lei
19Art.484, alin.(2) din Legea 227/2015Taxă oficiere căsătorie în repausul săptamânal, inclusiv sâmbata137 lei
20Art.484, alin.(2) din Legea 227/2015Taxă oficiere căsătorie duminica275 lei
21Art.484, alin.(2) din Legea 227/2015Taxă oficiere căsătorie în afara sediului U.A.T. Moșnița Nouă684 lei
22Art.484, alin.(2) din Legea 227/2015Întocmirea unei anchete sociale la cerere25 lei/act
23Art. 5 alin. (2) lit. k), art. 26 alin. (1) lit. b) şi c), alin. (3), alin. (5) şi alin. (8) din Legea nr. 101/2006, republicatăTaxe speciale pentru servicii de salubrizare- persoane fizice554 lei/gospodărie fără contract RETIM
24Art. 5 alin. (2) lit. k), art. 26 alin. (1) lit. b) şi c), alin. (3), alin. (5) şi alin. (8) din Legea nr. 101/2006, republicatăTaxe speciale pentru servicii de salubrizare- persoane juridice548 lei/tonă/P.J. fără contract RETIM
25Art.484 ,alin.(2) din Legea 227/2015Taxă pentru eliberarea adeverinței pentru branșament electric26 lei
26Art.484 ,alin.(2) din Legea 227/2015Taxă pentru eliberarea adeverinței de acces drum26 lei
27Art.484, alin.(2) din Legea 227/2015Taxă pentru eliberarea adeverinței pentru branșament gaz26 lei
28Art.484 ,alin.(2) din Legea 227/2015Taxă pentru eliberarea adeverinței de intravilan131 lei
29Art.484, alin.(2) din Legea 227/2015Taxă de urgență pentru eliberarea unei adeverințe de intravilan în termen de 3 zile lucrătoare199 lei
30Art. 484, alin(2) din Lehea 227/2013Taxă de urgență pentru eliberarea adeverințelor emise de serviciul de urbanism în termen de 3 zile40 lei
31Art.484, alin.(2) din Legea 227/2015Taxă eliberare adeverințe, inclusiv din Registrul agricol, pentru instanțe, notariate publice și alte instituții30 lei/act
32Art.484, alin.(2) din Legea 227/2015Taxă eliberare adeverințe din registrul agricol în regim normal, termen 48 ore10 lei
33Art.484, alin.(2) din Legea 227/2015Taxă eliberare adeverințe din registrul agricol în regim de urgență, termen 24 ore50 lei
34Art.484,alin.(2) din Legea 227/2015Taxă eliberare atestat de producător agricol, termen de eliberare 5 zile lucrătoare30 lei
35Art.484,alin.(2) din Legea 227/2015Taxă eliberare process verbal final + documentația anexă, conf. Legii 17/201435 lei
36Art.484,alin.(2) din Legea 227/2015Taxă eliberare copie xerox  Registrul agricol pentru dosare de accesare fonduri10 lei
37Art.484,alin.(2) din Legea 227/2015Xerocopii A4 alb-negru0,61 lei/pag.
38Art.484,alin.(2) din Legea 227/2015Xerocopii A3 alb-negru1,24 lei/pag.
39Art.484,alin.(2) din Legea 227/2015Xerocopii A4 color18 lei/pag.
40Art.484,alin.(2) din Legea 227/2015Xerocopii A3  color33 lei/pag.
41Art.484,alin.(2) din Legea 227/2015Taxă închiriere sală de sport Moșnița Nouă neîncălzită172 lei/oră
42Art.484,alin.(2) din Legea 227/2015Taxă închiriere sală de sport Moșnița Nouă  încălzită343 lei/oră
43Art.484,alin.(2) din Legea 227/2015Taxă de intrare în piață pe specii de animale , autovehicule și persoane
a) cabaline adulte18 lei
b) păsări1,1 lei
c) căruțe7 lei
d) tractor cu remorcă18 lei
e) autoturism cu remorcă10 lei
f) autoturism7 lei
g) sac cu cereale2,2 lei
h) închiriere masă10 lei
i) închiriere mp teren2,2 lei/ mp. zi
j) persoane1,1 leu/ pers/zi
44Art.484,alin.(2) din Legea 227/2015Taxă pentru eliberarea din registrul agricol a unei adeverințe necesare schimbării actului de identitate , datorită atribuirii de denumire de străzi și renumerotării imobilului6 lei/act
45Art.484,alin.(2) din Legea 227/2015Taxă eliberare acord de funcționare73 lei
46Art.484,alin.(2) din Legea 227/2015Taxă de concesionare a domeniului public pentru spațiile cu destinație comercială ( chioșc , rulotă , masă pentru desfacerea produselor alimentare și nealimentare , terase )0,65 lei/ mp / lună
47Art.484,alin.(2) din Legea 227/2015Taxă de concesionare a locurilor de parcare amenajate pe domeniul public al Comunei Moșnița Nouă  utilizate de către unitățile de deservire a publicului0,65 lei/ mp/ lună
48Art.484,alin.(2) din Legea 227/2015 , HCL 18/2009Taxă închiriere Cămin Cultural din localitățile Moșnița Veche , Albina , Urseni , încălzite726 lei/zi
49Art.484,alin.(2) din Legea 227/2015 , HCL 18/2009Taxă închiriere Cămin Cultural din localitățile Moșnița Veche , Albina , Urseni , neîncălzite588 lei/ zi
50Art.484,alin.(2) din Legea 227/2015 , HCL 134/2011Taxă pentru arat teren cu mijloacele fixe ale comunei588 lei/ ha
51Art.484,alin.(2) din Legea 227/2015 , HCL 134/2011Taxă pentru discuitul terenului cu mijloacele fixe ale comunei294 lei/ ha
52Art.484,alin.(2) din Legea 227/2015Taxă pentru cosirea vegetației cu tractorul și utilajul de cosit
a) cosirea vegetației ierboase0,066 lei/mp
b) cosirea vegetației lăstăriș0,12 lei/ mp
53Art.484,alin.(2) din Legea 227/2015 , HCL 79/2011Taxă pentru cosirea vegetației cu cositoarea individuală
a) între 0 – 100 mp0,56 lei/ mp
b) între 101 mp – 200 mp0,56 lei / mp
c) între 201 mp – 500 mp0,49 lei / mp
d) între 501 mp – 1.000 mp0,43 lei / mp
e) între 1.001 mp – 2.000 mp0,37 lei / mp
f) între 2.001 mp – 5.001 mp0,30 lei / mp
Modificările la ordinea de stingere a datoriilor, publicate în luna august, intra în vigoare de la 1 noiembrie. Astfel, începând cu aceasta data, autorităţile fiscale trebuie sa tina cont de o excepţie de la regulile existente atunci când sting debitele restante ale contribuabililor.

Codul de procedura fiscala a fost modificat prin OG nr. 16/2012, publicata în Monitorul Oficial nr. 618 din 28 august 2012.

Printre altele, noul act normativ aduce modificări art. 115 din Codul de procedura fiscala, care reglementează ordinea de stingere a datoriilor. Articolul 115 stabileşte ca sunt stinse cu prioritate toate obligaţiile principale în ordinea vechimii lor şi abia apoi se acoperă accesoriile, tot în ordinea vechimii pe care acestea o au.

Practic, în cazul în care un contribuabil datorează mai multe tipuri de impozite, taxe, contribuţii şi alte sume reprezentând creanţe fiscale, iar suma plătita nu este suficienta pentru a stinge toate datoriile, ordinea de stingere a datoriilor este următoarea:

1. Se sting cu prioritate toate obligaţiile fiscale principale în ordinea vechimii acestora;
2. După stingerea tuturor obligaţiilor fiscale principale, se sting obligaţiile fiscale accesorii (dobânzi şi penalităţi) în ordinea vechimii acestora.

OG nr. 16/2012 completează art. 115 cu un nou alineat, alineatul 32, care reglementează o excepţie de la regulile existente în privinţa stingerii datoriilor.

Mai exact, noul alineat introdus stabileşte ca în cazul obligaţiilor fiscale de plata stabilite de organele de inspecţie fiscala, precum şi amenzilor de orice fel, se stinge cu prioritate obligaţia fiscala sau amenda pe care o alege contribuabilul.

 

Ordinea de stingere a datoriilor, modificata şi la începutul lunii iunie

Art. 115 din Codul de procedura fiscala a mai fost modificat şi în iunie, odată cu intrarea în vigoare a OUG nr. 24/2012, în 7 iunie 2012.

La momentul respectiv, Guvernul a introdus alineatul 31 care reglementa ordinea stingerii obligaţiilor fiscale pentru contribuabilii care beneficiază de subvenţii de la bugetul de stat.

Potrivit regulilor introduse prin OUG nr. 24/2012, în cazul contribuabililor care beneficiază de ajutor de stat sub forma de subvenţii de la bugetul de stat pentru completarea veniturilor proprii se sting cu prioritate obligaţiile fiscale aferente perioadei fiscale la care se refera subvenţia, indiferent daca plata este efectuata din subvenţie sau din veniturile proprii.

“Prin completarea art. 115 din Codul de procedura fiscala se propune o regula speciala de stingere a obligaţiilor fiscale respectiv, stingerea potrivit destinaţiei subvenţiei, indiferent daca plata este efectuata din subvenţie sau din veniturile proprii. în acest sens se asigura respectarea condiţiilor în care instituţiile europene competente au aprobat ajutorul de stat”, argumenta Ministerul Finanţelor în nota de fundamentare a OUG nr. 24/2012.

Finanţele explicau în acelaşi document ca regulile anterioare de stingere a datoriilor pentru contribuabilii care obţineau subvenţii erau contradictorii prevederilor europene în materia ajutoarelor de stat.

“Aceste ajutoare de stat nu includ posibilitatea de a plăti datoriile istorice, ci numai datoriile curente (datorii pentru anii în care este aprobata subvenţia)”, precizau reprezentanţii Ministerului de Finanţe.

03.

Documente publicate conform prevederilor art. 76¹ din Legea nr.273 / 2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare